10 Mart 2014 Pazartesi

Yazık

(Şubat 2014'de bir yazım )
Şimdi yazacaklarım aşağıdaki fotoğraftan ziyade altında biraz önce okuduğum bir yorumla ilgili. Kurtuluş savaşının iman gücüyle kazanılmasına "yobazlara göre "diyen bir zihniyetin aşağılık bakış açısını az çok biliyorduk da, , böylesi bir bakışı ilk defa görüyorum. .Bir kaç kere tekrar okudum ve gerçekten dehşete düştüm. .Çünkü yorumdan da ötede gördüğüm gerçekler beni düşünmeye sevk etti. Ben her Türkiye vatandaşının Bosna ile ilgili aşağı yukarı aynı şeyleri düşündüğünü sanıyordum. .
Adı soyadı Türk olan bir genç söyle yazmış.
Bu fotoğraf -
1. Dünya Savaşı nda Sırp kardeşlerin katle giden Alman lar yanında savaşan Boşnakların fotoğrafıymış...Yani Bosnaklar aynı dili konuştukları kardeşlerini katle gidiyor. ..
Utanmasa 1992 de Boşnak 

lara yapılan bin bir türlü işkenceyi , tecavüzü hak ettiler diyecek .Açtım baktım sayfasına sayılı üniversite lerden birinde iyi bir bölümde okuyor. Muhtemelen yarın sağlam bir yerlere gelir. Kim bu çocuk ? ? Müslüman değil o kesin, , Türk de değil zannımca. Ve kimler var daha adı soyadı bizden gibi de kendisinin ne olduğu belli olmayan, bu ve bunun gibileri yetiştiren. ...
Bu fotoğraf hangi dönemde nerde çekilmiş, ordakiler Türk mü , Boşnak mı ya da başka milletten mi bilemiyorum , önemli olan bunlar da değil bence.... Ama ülkemde böyle bir fotoğrafa bakınca tiksinti duyan insanların Türkiye vatandaşı olmasından büyük bir üzüntü duydum.
Ah vatanım ah ! Yine iyi ayaktasın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder