12 Mart 2014 Çarşamba

Karadeniz turunun sonu : BATUM

15 eylül 2013

Dün gece Gürcistan Batum dan döndüm. Sarp sınır kapısından geçer geçmez toprağımıza kapanıp öpmek istedim. ..Bir çok ülke gezdim ama hiç bir ülkede burada olduğum gibi huzursuz hissetmedim. Suriyede lokantalarda bile bizimle özel ilgilenmislerdi, Ürdün de keza öyle. ..Kosovada, Makedonya da evimizde gibiydik, gülümseyen temiz yüzler,..Bosna zaten apayrı  ve diğerleri... Burda da aynı içtenlikle Merhaba dedim ama cevaplar gerçekten garipti!
Öncelikle her yer çok pis , özellikle tuvaletler.Avrupada da olduğu gibi tuvaletlerde su yok ama bunun yanında kapı da yok. ' Redkid' deki bar kapısı gibi bi şey var, üstten bakan herkes görebilir yani.  Yemek yiyecek nezih bir yer bulmaksa tam bir mesele,  Allah tan tur şirket i bir öğünde Türk lokantasına götürdü de rahat bir nefes aldık.
Bunların da ötesinde en büyük sorun insanların genel anlamda çok kaba davranmalari.Rehberimiz bu konuda uyarmıştı ama bu derece beklemiyordum doğrusu. Şöyle anlatayım, bişey soruyorsun azarlıyorlar. Botanik bahçesi diye bir yer var, orada şirin bi tren var, insanlar binerek gezebiliyorlar.Fotograf cekebilirmiyiz diye sorduk, , görevli resmen azarladı. Hele de sınır kapısında polisin muamelesi. ..kendimi Sırp-Boşnak savaşın da esir bir Bosnalı gibi hissettim. ..Bir çok örnek var daha. .. Genel anlamda müslümanlara karşı olumsuz bir tutum gördüm ve kurtuluş savaşından sonra sınırın bu tarafında kalan insanlarımıza çok üzüldüm. .Kim bilir neler yasamışlardır...
Kaç gündür arabamızla Karadeniz boyunca geziyoruz ve yurdumun güzel insanları heryerde yardımcı oldu.Ordu da bi köyden avuç avuç fındık ikram ettiler, Trabzon da yol gösterdiler, Rize de harika bir mola verdik...Artvin deki Gürcü asıllı ablalarin işlettiği bir mekanda ev sıcaklığı vardı. ..Espriler sohbetler ....Hayatımız boyunca ilk defa gördüğümüz insanlar misafir olduğumuz için bize hürmet ettiler. ..İşte benim yurdum , sözün özü budur.

Vel hasıl kelam, , Allah yurdumuzu korusun. ..Bizi dünyadaki cennetimizden mahrum bırakmasın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder