10 Şubat 2016 Çarşamba

Romanın Devamı

(Roma ile aynı gün)
Biraz alışveriş kendime getirmişti beni..
Vatikan’ a girerken  son derece enerjiktim ama içeri girer girmez ağır ve kasvetli  atmosferinin etkisinde ruhumun daraldığını hissetim..Burası mıydı dünyanın yönetildiği yer? Dünyanın en zengin ve en küçük ülkesi, kimseye hesap vermek zorunda değiller...Soğuk ,kaba ve mesafeli adamlarla dolu Vatikan ile İtalya ve insanları arasında çok fark var bence...Romanın göbeğinde başka bir ülke..Burda öğrendiğim bir kaç şeyi maddeliycem



1-Dünyadaki tüm hristiyanlardan vergi alıyorlar. Vermek istemezsen , öldüğünde cenazen kaldırılmaz, defin işlemlerin yapılmaz ve kilisede evlenemezsin.( Biliyorsunuz onlar için kilisede evlenmek çok önemli)
2-Geçmiş zamanlarda yanlışlıkla bir kadın papa seçilmiş ve öğrenilince Papalığı iptal olmuş.O gün bu gündür Papa seçiminde Papa adayı bir etek giyiyor ve sırayla heyettekiler eteği kaldırıp bakıyorlarmış..
3- Bir yer varmış,kutsal merdivenden çıkıp Papayı ziyaret edersen tüm günahların affoluyormuş..
4-Tüm rahibeler tesettürlü.Ama hakikaten tesettür..Anlam veremiyorum şu hristiyanlara ..Emir buysa ,inandıkları doğru buysa ,neden sadece bir kaç kişi yapıyor ? Kendileri ise bundan tamamen uzak yaşıyor.Ya hep,ya hiç.İlginç
5-Vatikan; monarşik, baskıcı ve dünyanın hakimi.

Ortaçağda Bruno’yu ,'Dünya, evrenin merkezi değil,başka gezegenler de var' dediği için yakarak idam eden kilise, yine Dünya dönüyor diyen Galileo yı aforoz eden kilise, akıl hastalarını içine şeytan girmiş diye yakan kilise, yıllarca cennetten toprak vadedip halkı kandıran kilise ve binlercesi ile Kilise.....Kiliseye başkaldıranların yaptığı hareket olan Rönesans ile Kilise zayıflayacağına, adeta daha da  güçlenerek ayağa kalkıyor ve dişlerini Avrupa halkından çekip, Afrikaya geçiriyor.....Yüzyıllar geçiyor, ülkeler kuruluyor,yıkılıyor, halifeler geliyor, gidiyor....Ama İngiltere krallığı da , Papa da hep  orda, hep güçlü, hep var...Biz de ise ne bir baş, ne bir dirlik ,ne de birlik...Onlar gibi karanlık   bir mazimiz de yok ama bizim insanımız bizim dinimize düşman...Tesettürlü birine öcü gibi bakan adı müslümanlar,  bir rahibeye saygıyla yaklaşabiliyorlar...

O meydanda durdum ve bunları düşündüm. Demek yüzyıllardır haçlı ordularını üzerimize salan, müslümanların üzerine kurşunlar yağdıran  yer burası....Kendimi  bir vampir filmindeki ,vampir ailesinin evinde, ya da Dan Brown kitaplarındaki o karanlık yerlerde gibi hissettim,tüylerim ürperdi...Bir Fatiha okuyup çıktım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder